Mycie psa. Jak często i czym myć psa?

Mycie psa

Mycie należy do podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych, którym powinien być poddawany każdy pies. Częstotliwość przeprowadzania kąpieli zależy od wielu czynników, podobnie jak rodzaj stosowanych w tym celu szamponów i innych kosmetyków. Nie bez znaczenia pozostaje również samo nastawienie psa do zabiegów pielęgnacyjnych.

Ciąża u kota. Ile trwa i jaki ma przebieg?

Ciąża u kota

Kotka zyskuje gotowość do zajścia w ciążę po osiągnięciu dojrzałości płciowej, co może nastąpić nawet w szóstym miesiącu życia zwierzęcia. Wczesna brzemienność jest jednak niewskazana, ze względu na ryzyko dużego obciążenia dla organizmu pod względem fizjologicznym.

Owczarek szetlandzki, sheltie – usposobienie rasy i cena

Owczarek szetlandzki, pies shelty

Owczarek szetlandzki to niewymagający i przyjazny pies, który z powodzeniem sprawdzi się jako wierny kompan. Przedstawiciele rasy sheltie należą do grupy psów zaganiających i pasterskich typu wilkowatego. Zwierzęta te pochodzą ze Szkocji.

Jak karmić małego kota bez matki?

Jak karmić małego kota?

Ze względów bezpieczeństwa, koty dzikie i wolnożyjące bardzo często przenoszą swoje kocięta z miejsca na miejsce. Zwierzęta muszą wyruszać na polowania, przez co młode nierzadko pozostawiane są bez żadnej opieki.

Rasy psów. Które są najpopularniejsze w Polsce?

Najpopularniejsze rasy psów w Polsce

Rasy psów selekcjonowane są głownie pod kątem wyglądu zewnętrznego, a także wartości użytkowej. Osobniki o charakterystycznych cechach fizycznych i specyficznym charakterze klasyfikowane są według różnych kryteriów, określonych w tzw. wzorcu rasy.

Koronawirus u psa i kota. Czy jest możliwe zakażenie?

Koronawirus u psa i kota

Obecnie nie ma dowodu na to, aby koty i psy mogły zarazić się koronawirusem COVID-19. Wirus ten nie przełamuje bariery gatunkowej, dlatego zwierzęta nie są w stanie bezpośrednio zarażać nim ludzi. Wiele osób ma jednak duże wątpliwości w tej kwestii.

Ciąża u psa. Ile trwa i jaki ma przebieg?

Ciąża u psa

Pies może zajść w ciążę dopiero wówczas, gdy osiągnie dojrzałość płciową. Kwestia ta uwarunkowana jest rasą. Najwcześniej zdolność do rozmnażania zyskują przedstawiciele ras małych oraz średnich, czyli stosunkowo nieduże zwierzęta.

Najpopularniejsze rasy kotów w Polsce

Większość spotykanych w Polsce kotów to dachowce, czyli osobniki nierasowe. Zwierzęta z rodowodem wybierane są przez osoby, którym zależy na konkretnych cechach charakteru lub określonym wyglądzie przyszłego pupila. Każda z ras hodowlanych posiada unikalny zespół cech.

Rottweiler – charakterystyka rasy

rottweiler

Rottweilery to psy rodzaju dogowatego, zaliczane do grupy molosów w typie mastifa. Zwierzęta te używane były dawniej do pilnowania w germańskich obozach, a także ciągnięcia ciężkich zaprzęgów z amunicją i żywnością. W okresie średniowiecza chroniły gospodarstwa, a także strzegły towary i pomagały w pędzeniu bydła.

Bakteryjne zapalenie skóry u kota. Przyczyny, objawy, leczenie

Bakteryjne zapalenie skóry u kota

Bakteryjne zapalenie skóry u kota wywoływać mogą różne bakterie. Najczęściej są to szczepy pseudinter-medius, aureus oraz simulans. Choroba ta zwykle ma wtórny charakter, przez zakażeniu bakteryjnemu towarzyszą np. inne choroby, alergie czy pasożyty zewnętrzne.